srijeda, 19. lipnja 2013.

Mali ratni dnevnik- Stjepan Tomaš

Mali ratni dnevnik
                                        Stjepan Tomaš

          
             Bilješka o piscu(najvažnije): Stjepan Tomaš rođen je 2. siječnja 1947. godineu Novoj Bukovici (pokraj Slatine). Živi i radi u Osijeku. Piše isključivo prozu. Za djecu i odrasle. Za odrasle je napisao sedam knjiga,a za djecu niz radio-igara te četiri romana:Moljac i noćni čuvar-Školska knjiga, Zagreb  1975. ; Dobar dan,tata-Mladost, Zagreb,1987.; Halo, ovdje komandosi- Mladost, Zagreb, 1991.; Moj tata spava s anđelima- Mladost, Zagreb,1992. Za roman „Dobar dan, tata“ dobio je republičku nagradu „Grigor Vitez“.
                                                                       

             Rečenice koje su me ražalostile: „ -A gdje je tvoj tata?
Šutjela je kao da joj postavljam teška pitanja. Onda me pogleda i reče:- Moj tat spava s anđelima.“(citat sa strane 34)
Ražalostile me ova rečenica jer je Mirtici umro tata, a ona je to tako dražesno  prikazala.

„- Cvijeto-pozvao me tata(bio je malo ozbiljan)-mama i ja odlučili smo da te sa školom  „Dobriša Cesarić pošaljemo u Pinkafeld...-Oblizao je suhe usne, zastao u govoru.“ (citat sa strane 51)
Tužan mi je odlazak Cvijete u stranu zemlju bez roditelja.

      Dijalog: „-Ratni izvjestitelj!-iznenadio se tata. -Ti si gori od Hamingwaya.
Još sam i veći od njega-zavidio je čika Mirko ratnom izvjestitelju i piscu.“(citat sa strane 41)

Pripovijedanje: „Sjedili smo za stolom i ručali. Začulo se zvonce na ulaznim vratima i mama je pošla da otvori.“ (citat sa strane 41)

Opisivanje: „Usput smo promatrali razrušene kuće zagledajući dvorišta kroz srušene ograde. Krovovi su stršali bez crijepa kao kosturi bez mesa. Na prozorima su umjesto stakala plastične folije, zategnute i mutne. Ispred svake druge kuće je poveća hrpa razbijenog crijepa, cigle, građevinskog otpada-svega onoga što je prije nekoliko dana bila kuća, dom. Ispred njih izgorjeli automobili.“ (citat sa strane 102)

Monolog: „Ali zašto bi baš mene pogodila-glasno je razmišljao tata.“(citat sa strane 14)

          Vrsta: dječji roman pisan u obliku dnevnika
          Tema: rat iz djevojčičinog pogleda
           Vrijeme radnje:1991./1992. Godina
      Mjesto radnje:Osijek, Pinkafeld

       Cvijeta:-visina: „Sjetila sam se crtica povučenih na okviru vrata uz koja me tata često postavljao prateći zorno moj rast(mami sam već do uha dorasla).“(citat sa strane 61)
-razred/godine: „Svakog dana strepim hoću li čuti da je oštećena i škola „Anka Butorac“ u koju idem. U VI. b.“(citat sa strane 10.)
-mudra,pametna: „Uvjeravao me da u višecjevni bacaš raketa stane 40 raketa,a ja sam tvrdila 32. Osam raketa u četiri reda. Dječak je pa misli da me može svemu naučiti.“ (citat sa strane 38) 

-čega se sve boji: „Strah me ozonskih rupa,slabo građenih atomskih centrala, radioaktivnog otpada, bolesnih šuma, luđaka koji nu minutu do dvanaest neće stati.“(citata sa strane 119)

-ekolog u duši: „Jučer-i prekjučer bio je dan Zemlje. Draga mi je Zemlja(ekolog sam u duši), ali nema joj spasa-tako zaključujem poslije svake emisije gospođe Šeparović“(citat sa strane 119)

-ne voli povijest: „Učim povijest. Ne volim povijest. Volim književnost i engleski jezik i studirat ću jedno ili drugo, ako Bog da(i mama). Ona želi da njezina Cvijeta bude liječnica...“ (citat sa strane 121)

-izjelica: „Debela sam. A debela sam jer volim jesti. Osobito volim slatkiše i čokolade. Sjednem pred televizor i pojedem čitavu tablu.“ (citat sa strane 124)

O NJEZINIM RODITELJIMA
Pesimist/optimist: „ On je pesimist, mama je optimist. Za čašu dopola ispunjenu vodom tata bi rekao da je u njoj ima dopola vode, a mama da polovica nedostaje.“ (citat sa stran 108)

-što rade: „Moj tata je prosvjetni inspektor, a mama farmaceutkinja. Oboje ujutro odlaze na posao, pa ostajem sam. Mama naziva telefonom svakih pola sata iz ljekarne pa joj moram obećati da ću na svaki znak zračne opasnosti (o općoj da i ne govorim) sići u podrum“ (citat sa strane 10)


             Fabula: uvod: zakašnjela školska godina
      zaplet:roditelji kažu Cvijeti da ide u Pinkafeld
      vrhunac zapleta: Cvijeta ide u Pinkafeld
      rasplet: Cvijeta se vraća u Osijek
      kraj: „U Osijeku je već danima zaglušujuća tišina...“ (citat sa strane 133)

            Osnovna misao: Rat je najgore što se čovjeku može dogoditi. On nije rješenje problema, niti svađa. U       ratu sve propada.

              Moj dojam: Svidjela mi se ova knjiga bez obzira što me rastužila. Prikazuje rat baš kakav je i bio;sve tužne stvari (odlazak u drugu zemlju, odgođenje školske godine itd.)

Broj komentara: 36:

  1. mislim da odgođenje školske godine nije tužna stvar!!!???

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odgađanje jest...ali ne ici u skolu cijele god je samo gubitak inteligencije...koliko god skolska godina bila grozna

      Izbriši
  2. možete mi napisati cjelu lektiru za 6. razred hvala

    OdgovoriIzbriši
  3. možete mi napisati cjelu lektiru za 6. razred hvala

    OdgovoriIzbriši
  4. Ovo je prva lektira koju san pročita i dobra je

    OdgovoriIzbriši
  5. Ovo je prva lektira koju san pročita i dobra je

    OdgovoriIzbriši
  6. Ovo što piše"citat sa str.133.",toga nema na toj stranici!!!

    OdgovoriIzbriši
  7. Ovo što piše"citat sa str.133.",toga nema na toj stranici!!!

    OdgovoriIzbriši
  8. zar nije mama pesimist a tata optimist....ti napisao obrnuto

    OdgovoriIzbriši
  9. Odgovori
    1. Ima, kada se ja na satu u prepričavanju spetljam!!!

      Izbriši
  10. Jeli netko može napisati pravopisno pismo za cvijetku sa 150 riječi

    OdgovoriIzbriši
  11. Može mi neko odg na pitanje: sto je po tvom mišljenju Cvijti bilo najteže u ratnim mjesecima?kako na nju utječe boravak u podrumu a kako u Austriji?

    OdgovoriIzbriši
  12. Možete li prokometirati sljedeće čitate
    a) ,,kako je tišina neprirodna''rekao je,,,kao da je mir,a ne rat.''
    b),,tuga za zavičajem ubija radost za svakim novim krajem.''
    c),,podijelis li s nekim svoju bol ona će se-kažu-prepoloviti,podijelis li sa nekime svoju sreću ona će se-kažu-udvostručiti
    Molim vas prokomentirajte ja sam prokomentirala, ali ne znam da li je točno

    OdgovoriIzbriši
  13. Može pomoć koja od tri cjelina je najtužnija i zašto

    OdgovoriIzbriši
  14. Koje su poruke pisca?
    Molim vas pomozit mi lektira mi je za 2 ipo sata. Plz pomozite.

    OdgovoriIzbriši
  15. debili jedni nemoj te bit gupi iskorirano je kolko ste neivni sve vas treba jebat pička vam materina

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. pripazi na riječnik!!! Ima tu i starijih ljudi koje zanimaju lektire, a ne samo djeca.

      Izbriši
  16. Poruka Cvijeti??
    Molim vasssss😭😭

    OdgovoriIzbriši