četvrtak, 20. lipnja 2013.

Sretni kraljević- Oscar Wilde

Sretni  kraljević
                              Oscar Wilde


1.      Oscar Wilde rođen  je 1856. g., u irskom gradu Dublinu, a školovao se ma poznatom engleskom koledžu Oxfordu. Pisao je pjesme, romane i drame. Najznačajnija su mu djela: zbirka baki Sretni kraljević i druge bajke, prvi put objavljena 1888. g., roman Slika Doriana Graya, drama Saloma, komedija Važno je zvati se Ernest, autobiografsko pismo De profundis( lat. Iz dubine). Umro je u Parizu 1900. g.,  gdje je i pokopan.

2.        Sretni kraljević je bajka jer je mjesto i vrijeme radnje neodređeno, jer su likovi nestvarni (Lastavica i Sretni kraljević) , ponavlja je broj 3 (kraljević tri puta gvori Lastavici da ona otiđe u Egipat,a ona tri puta odbija i ostaje s kraljevićem).

3.       Sretni kraljević-izgled: „Visoko iznad grada, na vitkom stupu, stajao je kip Sretnog kraljevića. Pozlaćen je bio sav tankim listićima od čistog zlata, umjesto očiju imao je dva sjajna safira, a velik crven rubin zario se na dršku njegova mača.“ (citat sa strane 5)

-tužan: „ Oči Sretnog kraljevića bile su pune se suza i suze su tekle niz zlatne obraze mu. Njegovo lice bilo je tako lijepo po mjesečini da je malu Lastavicu svu obuzela tuga.“ (citat sa strane 8)

-uzor drugima: „-Zašto ti nisi kao Sretni kraljević?-pitala je razborita majka svog sinčića koji je plakao za nečim nedostižnim. –Sretni kraljević nikada i ne pomišlja  na takvo nešto.“ (citat sa strane 5)
                        
-draže mu je da su drugi sretni nego on- „Nažalost, nemam više rubina-rekao je Kraljević-preostale su mi još samo oči. One su rod rijetkih safira donesenih in Indije prije tisuću godina. Izvadi jedan i odnesi mu ga. On će ga prodati draguljaru i kupit će hrane i drva za ogrijev i dovršit će svoju dramu.“ (citat sa strane 12)

4.       Tema:Sretni kraljević uz pomoć Lastavice pomaže ljudima

5.       Vrijeme radnje: prijelaz jeseni za zimu
Mjesto radnje:neodređeno
6.       Fabula: uvod- Lastavica se udvara Trski
                  zaplet-Lastavica počinje pomagati Kraljeviću
                  vrhunac zapleta-Lastavica je umrla
                  rasplet-Gradonačelnik je odlučio rastopiti u talionici kip Sretnog kraljevića

7.       Osnovna misao:Treba biti obziran prema drugima, primjećivati tuđu nevolju i pomagati im u nevolji.

8.    Moj dojam: Svidjela mi se ova priča, ali mi se ne sviđa što je Lastavica umrla.

33 komentara:

  1. Odgovori
    1. Je li to dobro ili loše? Ja sam iz ovog dobila 5 ;)

      Izbriši
    2. lose nema pola toga sta mi treba ja za uc imam Bibu Pučak jako je stroga i ovo je jako lose

      Izbriši
    3. Ja sam iz ovog dobila 5 i iz svakog ispita iz lektire tkd...meni je ovo super

      Izbriši
    4. da bar,mi moramo za skoro svakog
      lika napisat sastav od 100 rijeci,i to za skoro svaku lektiru

      Izbriši
    5. ja sam uradila bolje od ovoga sto puta dobila 3

      Izbriši
  2. LOL koliko ja vidim ovo samo tvoje je za 4 , a ja se trudim za 5 pa ću malo preoblikovat......LOL again

    OdgovoriIzbriši
  3. LOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOOLOLOLO

    OdgovoriIzbriši
  4. Hah moja bi profesorica odmah pronašla stranicu, predobra je :P Moram biti vrijedan D;

    OdgovoriIzbriši
  5. odl stranica al ja sam napisala bolje . <3

    OdgovoriIzbriši
  6. odl starnica al ja sam bolje napisala bez uvrede <3

    OdgovoriIzbriši
  7. Gdje je mjesto radnje vrijeme radnje... FALI POLA TOGA!!!!!

    OdgovoriIzbriši
  8. Ma ovo niš ne valja bolje bi ja napisa u po ure nego ti u 3 dana.

    OdgovoriIzbriši
  9. Ma ovo se procita i napise se svojim rijecima🤣🤣🤣

    OdgovoriIzbriši
  10. KOji je ovo scam najveći ja trebam 3 opisa iz egipta

    OdgovoriIzbriši
  11. Ja sam dobio 1 jer to je premalo jer imam uc Ivanku Lazar jer ona zahtjeva puno puno vise hvala vam

    OdgovoriIzbriši
  12. Bro ekstra samo nastavi svidja mi se stranica uvjek cu prepisivati odavde

    OdgovoriIzbriši
  13. Hvala vam puno pomoglo mi je ali fali detalja molim da se malo vise potrudite

    OdgovoriIzbriši
  14. Iskr sup samo da ima opis glavnih likova ndms da ću dobit 5

    OdgovoriIzbriši